woensdag 13 augustus 2008

Sollicitatiegesprekken

Even een korte update mbt onze banenjacht. Andrew en ik hadden gisteren allebei een sollicitatiegesprek! Voor Andrew was het het tweede gesprek bij dezelfde organisatie en hij is in principe aangenomen, ze willen alleen nog een background check doen volgende week. Hij heeft ook nog wat andere dingen lopen waar hij iets meer kan verdienen dus het is nog niet helemaal zeker. Deze baan is als childworker bij een psychiatrisch huis voor kinderen en tieners uit achterstand gezinnen of met psychiatrische problemen. In zijn functie moet hij de kinderen begeleiden en zorgen dat ze de dingen doen die ze moeten doen. Het is een heel flexibele functie, hij kan per week aangeven hoeveel hij kan werken (van 0 tot 40 uur) dus dat is perfect voor naast zijn studie. 
Ik ben op gesprek geweest bij Fuller, de universiteit waar Andrew naar toe gaat. Het gaat om de functie van Program Coordinator voor de afdeling Career Services. Fuller studenten en afgestudeerden kunnen daar naar toe voor carriere advies, begeleiding etc. In de functie is het een stukje carriere advies, marketing en events organiseren. Het lijkt me heel leuk, het enige punt is dat het maar voor 20 uur per week is omdat ze niet meer budget hebben. Toch hoop ik dat ik wordt aangenomen en dan een andere partime functie erbij kan doen. 
Het gesprek verliep wel vlot, ik vond het in het begin wel spannend omdat het mijn eerste gesprek in het Engels en in Amerika was, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Er volgt eventueel nog een tweede gesprek, ik weet al wel dat er behoorlijk wat kandidaten zijn dus we zullen zien. Het is in ieder geval goed geweest voor mijn sollicitatie ervaring hier. 
We houden jullie op de hoogte!
xxx

1 opmerking:

Unknown zei

Yeah...I want to read the dutch...maybe I'll learn!! I like the "about us" picture of you guys....fun hair!