zaterdag 6 september 2008

Ruth, Noes en Levi in California


















Vorige week zondag zijn Ruth, Noes en Levi bij ons in Pasadena geweest. Dat was erg gezellig, ik vond het super om hun weer te zien en had me er erg op verheugd! Gelukkig was het weerzien niet voor even want ze zijn nu nog op vakantie in California en aankomend weekend gaan we naar ze toe in San Diego. Ik heb een paar foto's toegevoegd, arme Levi had een jetlag en was uit z'n slaapritme...Finding Nemo kijken met Andrew hielp een beetje ;)

Maandag was het Labor Day..wat het precies inhoud weet ik eigenlijk niet eens, maar wel dat iedereen een dag vrij had. We zijn naar Kevin en Annalisa (en baby Emma) geweest en hebben gechilled, Andrew gesurft en geBBQed. Op de foto zie je Kevin en Andrew druk aan het gitaarspelen dit is een soort videospel waarin je je eigen band vormt. Hier heel populair, misschien komt het nog wel naar NL overwaaien. 

Verder nog een succesje: Ik heb mijn schriftelijk rijexamen gehaald! Het poldermodel is wereldwijd bekend maar niks vergeleken bij proberen je examen te doen in Amerika, wat een bureaucratie. Ik ben 4,5 uur bij het DMV geweest (die dit soort dingen regelt), ik heb in vijf rijen gestaan...wachten..weer wachten...weer een rij en maar weer wachten. Toen ik eindelijk aan de beurt was en het examen werd nagekeken was ik gezakt, ik had 1 fout teveel! Gelukkig kon ik het gelijk nog een keer doen en toen ging het een stuk beter en was ik geslaagd. Daarna moest ik weer in de rij om mijn Permit op te halen om de komende weken te kunnen 'oefenen' met rijden. Toen ik in die rij stond viel de stroom uit en deden de computers het niet meer. Na een half uur daarop wachten liep ik eindelijk (oververhit) met het papiertje het gebouw uit! Joepie! 16 september moet ik mijn rijexamen doen, hopelijk gaat dat iets vlotter, maar dat ligt natuurlijk aan mezelf! Anyway, het was een interessante culturele ervaring, het was eigenlijk net alsof ik in een derde wereld land was (ok, tweede wereld dan). Het examen moest je ook nog op een papiertje maken en er zat een oud vrouwtje alles, heel sloom, na te kijken. Bizar!

Als laatste wil ik nog weer even verslag doen van mijn banenzoektochtstatus. Ik dacht dat alles in kannen en kruiken was met de baan als e-communication en event assistant bij Fuller maar toen kreeg ik woensdag een telefoontje dat ze me in dienst wilden nemen. Ze hadden aangegeven dat ik hoogstwaarschijnlijk daar meer uren (dan de oorspronkelijke 25 uur) zou kunnen werken. Ineens kwamen ze daar op terug en voor mij is 25 uur niet genoeg, het salaris bleek ook nog onwijs tegen te vallen zodat ik besloten heb het niet te doen. 
Ik word maandagochtend gebeld door een andere afdeling van Fuller, de School of Psychologie. Daar heb ik inmiddels ook twee gesprekken gehad en toen ik daar de tweede keer was vertelden ze mij dat ze me in principe willen aannemen, op afwachting van referenties en ontmoeting met de decaan. Zoals alles omtrent sollicitatieprocedures gaan alles heel langzaam hier en ze hebben beloofd maandag ochtend contact met me op te nemen. Ik heb gemengde gevoelens omdat ik blij als ik die baan krijg maar teleurgesteld omdat die andere baan veel leuker was en dit me wat minder aanspreekt. Maar wie weet is het als ik daar werk wel heel leuk. Deze positie is Faculteits assistent en ik ga dan werken voor een aantal professors(veel administratief werk) en voor de Chair of Integration, waar ik seminars voor moet organiseren. Ik ben benieuwd hoe dit alles afloopt, het zou maar zo kunnen dat alles weer anders wordt maar ik hou jullie op de hoogte. Ik hoop wel dat ik snel duidelijkheid heb want ik voel me nu een beetje nutteloos en eenzaam als ik thuis ben vooral ook omdat we in Pasadena nog niet heel veel mensen kennen. Deze week trouwens wel een avondje bij buren doorgebracht wat gezellig was en ik ben weer actief met yoga bezig (jaja;)
xxx Janneke





Geen opmerkingen: