woensdag 11 maart 2009

Multi culti house church!

Ruby, de chef van de avond

De "tafelschikking"

Joy & Lauren

Matt (getrouwd met Lauren), Andrew, Lewis

Joy



Gebruik je brood als lepel bij het eten van soep (Andrew is er blij mee!)

Lewis leidde de avond



Soep uit Senegal


Brood uit Senegal


Marokkaans zoet/hartige taart met kipvulling

Russisch dessert, poppy seed cake

Ola!

Volgens mij heb ik al eens verteld dat we op zondag avond house church houden. Dat wil zeggen dat we elke week bij iemand anders thuis komen, samen eten, en het geloof bespreken, discussieren, muziek maken, bidden, lachen enzovoort. Elke week wordt de avond georganiseerd door iemand anders. We zijn in de laatste maanden steeds hechter geworden en Andrew en ik zijn heel blij dat we deze groep hier hebben.

Afgelopen zondag was de beurt aan Ruby en Lewis, vrienden van ons die helaas, helaas over 3 weken gaan verhuizen omdat Lewis klaar is met zijn studie. Ze gaan de Pacific Crest trail lopen, die loopt van de grens van usa met mexico tot de grens met canada, 4300 kilometer! Ze gaan door de woestijn en verschillende gebergten. Het duurt ongeveer 6 maanden. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat ooit kan doen dus ik heb enorm veel respect voor ze. Wij zullen ze in ieder geval enorm gaan missen.

Ze hadden voor afgelopen zondag in gedachten om een internationale maaltijd te doen, ze hadden wijn en eten van elke continent en we zaten allemaal op de grond en bestek was niet toegestaan! We aten allemaal van dezelfde schaal (behalve de soep) en ik vond het helemaal geweldig. Het was echt speciaal eten samen delen schept een nog hechtere band. Ik heb helaas geen foto's van het hoofdgerecht (een indiaas curry gerecht). Aan het einde hebben we samen communie gedaan.

Thanks Ruby and Lewis for a wonderful evening!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Yay....fun pictures! Wish I could read what you read. Thanks for letting me copy :)

Unknown zei

I mean said...not read. And what is my foot doing in that first picture. Ha!