zaterdag 2 mei 2009

De super maand April


De maand April was een top maand. Dat is dan ook de reden dat ik niet heb gepost, ik was te druk met leuke dingen doen ;) Mijn ouders kwamen aan op 7 april en waren eerst een week hier, we hebben niet echt toeristische dingen gedaan, heb meeste hadden ze al in september gezien toen ze hier waren. We zijn naar farmersmarkets geweest, koffietentjes, leuke dorpjes in de omgeving, naar de antiekmarkt, lekker gekookt en gebakken etc. Na de eerste week zijn mijn ouders naar Las Vegas en de Grand Canyon geweest, ze bleven een week weg en vonden het helemaal super. (Sorry ik krijg de streep onder deze tekst niet weg :( Dinsdags kwam Annelies aan! Bizar en normaal tegelijkertijd om samen hier in California te zijn. Ik had 3 dagen vrij gekregen (!!) en we hebben veel gezien en gedaan. Hollywood, Beverly hills, Venice beach (de laatste keer dat we daar naar toen gaan...freaky plek!) en Malibu. Het was leuk om met Anne rond te crossen in ons autootje, hoewel het voor mij wel wennen was aangezien het rijden in LA voelt alsof je in een achtbaan zit (maar dan zelf moet sturen). Normaal rijdt Andrew als we Pasadena uit gaan dus het was wel een goede ervaring voor mij! Het weekend zijn we naar San Diego geweest en hebben nog relaxt op het strand gelegen. Het was fijn om lekker bij te kletsen (in het Nederlands) en samen te zijn. Ik mis het wel dat ik geen hele goede vriendin hier heb dus het was fijn een 'Annelies-vriendin-boost' te hebben.... Toen mijn ouders terug kwamen is Annelies nog twee dagen met hen naar Santa Barbara geweest, ik moest werken dus dat was perfect. Ze hebben het leuk gehad samen. De week met annelies vloog voorbij en het afscheid was moeilijk (mis je anne!). Gelukkig bleven mijn ouders nog een week daarna en we hebben weer een leuke mix gehad van leuke dingen doen, praten, eten en lachen.

Het afscheid afgelopen maandag was heel moeilijk. Ik had er meer moeite meer dan de afgelopen keren. Omdat ze drie weken hier verbleven waren we echt gewend geraakt aan het samen leven (met z'n vieren in ons appartmentje) en ik had liever gehad dat ze nog een paar weken of maanden bleven. Maar helaas is dit de realiteit van het wonen hier, ik weet ook niet of dit gaat wennen, het afscheid nemen is een onderdeel van ons leven geworden. Of we nu hier zijn of in Nederland, een van ons is nooit 'thuis' en ondertussen hebben we in beide landen een leven opgebouwd en zullen dus altijd mensen en dingen missen. Het mooie is dat we ook veel ervaringen opdoen en mensen en culturen leren kennen wat we anders niet hadden gehad. Het is niet altijd makkelijk maar verrijkt ons wel enorm en ik ben dankbaar hiervoor.

Ik had het op koninginnedag even moeilijk, ik had niet gedacht dat ik zo oranje gezind was maar het idee dat iedereen samen aan het feesten was en het zo'n echte Nederlandse dag is maakte het voor mij even moeilijk. Het was dan ook super leuk dat consie een mms stuurde en brigitte me belde (dankje meiden). Toen hoorde ik ook wat er gebeurt was in Apeldoorn, niet te geloven zeg...

Andrew was op 22 april jarig en dat hebben we gevierd met mijn ouders en annelies en de dag na zijn verjaardag zijn we naar een concert van Angus en Julia stone geweest in Hollywood. Dat was top. Hij heeft van iedereen een bijdrage gevraagd voor het kopen van een goede camera, de komende postings op deze blog zullen dus prachtige foto's bijgevoegd hebben (hoop ik:)

Ok, ik heb jullie weer even bijgepraat. Ik ben vast heel veel vergeten want het was zo'n volle en leuke maand maar zal niet meer zo lang op me laten wachten tot de volgende post.

x Janneke















1 opmerking:

Connie zei

ein-de-lijk, vandaag was het dan toch weer raak, EEN NIEUWE BLOG :-) was bij-na gestopt met het dagelijks checken maar nu heb ik weer nieuwe energie gekregen, wat een mooie foto's en leuke verhalen. Minder dat het afscheid zwaar was lieverd, echt balen. Ik weet zeker dat het blijft,maar makkelijker wordt. Ik ben in iedergeval trots op jullie en blij dat jullie het zo fijn hebben daar. Ik mis jullie ook verschrikkelijk maar het bijkletsen met andrew heeft me goed gedaan. Zodra er een constante cashflow ontstaat hier heb ik dat ticket binnen no time geboekt! Heel veel liefs, fijn om weer wat nieuwe foto's te zien, en heel veel zoenen van mij (en ook van Dominic) Doei!!!!!!