dinsdag 22 september 2009

Lot'n!

San Diego beach life
Met Joy en Lotte naar de farmersmarket


Pedicure....een 'must have' hier (hihi)

Gisteren las ik een artikel in de Flow (bedankt mam!), een Nederlands blad wat echt een aanrader is. Ik las dat je minimaal 2 keer in de week je blog moet updaten om je lezers te blijven boeien. Doe je dit niet dan is de kans groot dat je blog bezoekers niet meer naar je blog kijken.....

....maar jullie zijn er nog! Bedankt voor het geduld! En bedankt voor trouw blijven kijken en lezen. :)

Het is al weer een paar weken geleden dat Lotte hier in California was bij mij. We hebben een hele leuke tijd samen gehad. Al 28 jaar vriendinnen! Met dank aan onze ouders die ons op respectievelijk 6 maanden (Lotte) en 0 maanden (ik) aan elkaar hebben voorgesteld. Het klikte meteen! ;)

Nu, 28 jaar later, komt mijn lieve vriendin me opzoeken aan de andere kant van de wereld! Na een reis van maar liefst 36 uur (vertraging, vliegtuig gemist) kon ik haar verwelkomen in een brandend, rokerig en heet LA. Maar we lieten ons door de rook niet uit het veld slaan en zijn maar gelijk door gereden naar Malibu waar we lekker aan het strand hebben gelegen en bij hebben gekletst (sorry Andrew, we hadden die dag weinig gesprekken met jou maar ratelden in een stuk in het nederlands door...).
De eerste dagen moest ik nog werken maar Lotte vermaakte zich gelukkig in het huis waar we verbleven (ons 5 weken oppas huis). Op een middag zette ik haar in 36 graden af in de Huntington Gardens, waarna ik weer naar mijn werk ging. Later vertelde ze dat ze daar aangekomen maarzo een richting van het park was ingelopen...bleek de woestijn tuin te zijn, met cactussen en andere stekelige planten, ze voelde zich in die 36 graden daar echt thuis (sorry Lotte, het is echt niet altijd zo warm hier!).

Ze heeft wat vrienden van ons leren kennen, meegedaan met de wekelijkse crea bea avond en natuurlijk zijn we naar de Farmers market gegaan. Aan het einde van haar verblijf zijn we een lang weekend naar Escondido (San Diego) gegaan en hebben in Andrews ouders huis gelogeerd. Californischer kan het niet met een zwembad bij het huis en palmbomen en Lotte voelde zich er helemaal in haar nopjes. Natuurlijk hebben we ook nog geshopt en als echte Californische dames zijn we naar de nagelstudio gegaan voor een 'pedicure'.

Een paar keer moesten we echt even lachen om het feit dat we 28 jaar geleden in Zieuwent en Barlo zijn geboren en de een in California woont en de ander Amerika over reist om een vriendin te bezoeken, een congres bij te wonen en interviews moet doen (op kosten van de baas!). Morgen vertrekt Lotte weer naar Nederland, ik heb haar net nog gesproken en na een maand reizen van LA naar Seatlle, naar Boston en Wellington, Delaware is ze nu wel weer toe aan ons kleine kikkerlandje aan de andere kant van de oceaan!
Lotte, bedankt voor de gezellig tijd...bedankt voor je vriendschap...doe iedereen de groetjes daar!

Janneke

ps. Krabbenborgjes, bedankt voor het wachten..
ps2 Lotte: 'Is this your mom?'

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dank je dank je! ;)
Erg leuk om te lezen wat jullie gedaan hebben daar!

Ook zijn de foto's mooi om te zien!

Is het nog steeds zo warm bij jullie? Wel heerlijk om te zien op de foto's, nog lekker in rokjes en slippers! Wil ik ook!!!!

Groetjes,
Pleun

Anoniem zei

Hallo Janneke

Leuk om het lezen dat jullie je hebben vermaakt, maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht haha.

Ja wie had dat 28 jaar geleden gedacht dat jullie nog eens samen in een nagelstudio in california zouden zitten.

We blijven je lezen.

Groetjes yvonne

Connie zei

En ik ben zo ja-loooooeeeers op Lot'n ;-) Fijn dat jullie zo genoten hebben samen meiden! Een dikke kus voor jullie allebei en natuurlijk voor Andre ;-)xx